Siapa Allah Di Hatimu?

Bismillahirrahmanirrahim :)


Alhamdulillah harini ada good news for me hehe. Saya menang Mini Giveaway#2 by Sis Nora :)


DIA...
Kita berbicara tentang DIA,
Kau berdiri di bumi, tuhanmu tetap DIA,
Kau terbang di awanan, tuhanmu tetap DIA,
Kau berlari ke utara, kau merenung ke selatan, tuhanmu tetap sama, DIA,
Kau mentadbir siang dan memenuhi malam, kedua-duanya bersama tuhan itu juga, DIA,
Nendamu pada zaman silam, warismu pada masa hadapan, semuanya hamba tuhan yang sama, DIA,
Dunia pun DIA lah tuhan, akhirat nanti DIA tetap tuhan,
Dikau bertakwa pun DIA tetap tuhan,
Dikau derhaka pun DIA masih tuhan,
DIA tidak bergantung kepadamu, namun dikaulah yang sangat memerlukan DIA,
Lantas, siapa DIA di hatimu?



Kalau kau tanyakan aku, "Adakah DIA di hatimu?"

Aku hanya mampu menjawab, "Aku seorang insan yang sedang bermujahadah agar ada DIA di hatiku. Aku belum sampai ke tahap mencintai-NYA tetapi aku yakin aku telah memulakan langkah untuk mencintai-NYA."

Justeru, kerana belum ada DIA di hatiku, hidupku belum bahagia, belum tenang, dan belum sejahtera. Aku akan terus mencari. Aku yakin ALLAH itu dekat, pintu keampunan-NYA lebih luas daripada pintu kemurkaan-NYA.

Selangkah aku mendekat, seribu langkah DIA merapat. Dan akhirnya... aku yakin... suatu saat nanti, akan ada DIA di hatiku dan di hatimu jua.

Dan kita akan terus mengemis kasih...


Ayat diatas dicurik di SINI dan SINI.

Terjah blog akak Nora KAT SINI.


NOTA KAT BAWAH: Dapatkanlah Cinta Allah dulu baru cinta Manusia. Orang yang dapat cinta manusia dulu belum tentu dapat Cinta Allah. Orang yang mendapatkan Cinta Allah dahulu pasti akan dapat cinta manusia :)

Dah Baca? Like dan Comment la =)

7 Kata-Kata Pujangga:

Lynn said...

Orang yang bersungguh-sungguh untuk mendekati Allah, insyaallah Allah akan permudah kan jalan untuk dia :)

Unknown said...

Dialah Allah yang 1..alhamdulillah

Anonymous said...

slm knl :)

Bunda_nora said...

Tahniah Farhana menang GA dari Nora Karim...manfaatkan pemberian itu..

puteri kasih said...

tahniah dear :)

Nora Karim said...

tahniah tau... bukunya masih belum dipos... ish.. esok akak pi pos la... tunggu encik hubby sokmo lupa!

Si Matatajam said...

Tahniah!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
SEGALA YANG ADA DI DALAM BLOG INI MILIK FARHANAH ADZLAN KECUALI DINYATAKAN @ 2010-2015