Kepala Yatt Melekat Di Sejadah-Azab Tidak Menutup Aurat


Nak hadiah menari?Jom TENGOK SINI<--click

Pelakon Yatt Hamzah, 32 terkejut apabila kepalanya melekat lebih setengah jam pada sejadah ketika dia melakukan solat taubat baru-baru ini. Dalam sujud yang lama itu, Yatt berkata, dia nampak jelas setiap wanita mendedahkan aurat dipanggang api neraka yang amat dahsyat.

"Yatt menangis sambil menggigil ketakutan menyaksikan azab yang diterima wanita tidak menutup aurat."

Sebelum itu dia bersama rakan menghadiri usrah pada 5 April lalu. Usrah itu berjaya menimbulkan keinsafan dirinya kerana sering mangabaikan solat selain mendedahkan aurat semata-mata mengejar glamour sebagai artis popular.

"Setiba di rumah pada petang itu Yatt terus buat solat taubat."

Peliknya, kata Yatt, ketika dia melakukan sujud terakhir kepalanya tidak dapat diangkat. Mau tak mau, kata Yatt lagi, dia terus sujud memohon keampunan Allah sambil menangis.

Dalam sujud yang panjang itulah Yatt nampak jelas wanita yang mendedahkan aurat diseksa Allah di neraka.
Tangisan Yatt makin kuat melihat gambaran neraka yang amat mengerikan itu.

"Yatt nampak semua wanita itu digantung rambutnya pada api neraka."

"Semua wanita itu meraung minta Allah kembalikan mereka ke dunia untuk bertaubat dan memakai tudung."

Malam itu kata Yatt dia tertidur di atas sejadah yang dibaluti telekung hingga ke subuh.

Subhanallah!!Memang depan mata Allah tunjuk kat depan dia..
Banyak kan Retiss sekarang yang bertaubat
setelahh Allah tunjuk depan mata?Tapi Alhamdullilahh Allah bagi hidayah pada hambanya..


Jadi yang lain takkan nak tunggu azab depan mata baru bertaubat?
Amik pengajaran dari pengalaman orang lain untuk menjadi lebih baik..

Allah tidak memberi hidayah kepada hambanya jika kita yang tidak meminta kepada-NYA kerana Allah telah berfirman:
Takkan berubah sesuatu kaum sehingga diam merubah dirinya sendiri.

Memang kita tak bagus dan tak perfect..Tapi disebabkan itulah kita kena sentiasa menjadikan hari ini lebih baik dari semalam..Jangan kita sahaja yang nak berubah..Berpesan2 juga kepada orang lain supaya bersama2 menuju ke syurga-NYA..



Dah Baca? Like dan Comment la =)

2 Kata-Kata Pujangga:

ain dzaya said...

alhamdulillah..
dah ramai da mereka2 nie kembali ke jln Allah.. moga lepas nie, makin bertambah ye .
ameen :)

"Binatang pun pandai berkasih sayang. Manusia?".

syira wahab said...

http://syirawahab27.blogspot.com/2012/07/tuan-smart-dan-puan-jelita.html

anda ditag..nice post!!!hehe,.,,

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
SEGALA YANG ADA DI DALAM BLOG INI MILIK FARHANAH ADZLAN KECUALI DINYATAKAN @ 2010-2015