AURAT LELAKI TIADA?BEBAS BERPAKAIAN?

ASSALAMUALAIKUM & SELAMAT SEJAHTERA=)

Pada suatu petang ada sorang dak laki tegur aku nampak rambut..Maksud sebenar rambut aku terkeluar sikit dari tudung..

LAKI> Weyh pehal nampak rambut ni..Pakai tudung betull2 la..
Nama je sekolah agama benda ni punn tak tau..

Aku punn betullkan la yg xbetull tu..
Lalu aku pun pandang laki tu dari atas sampai bawah..

Aku>Laki boleh pakai seluar pendek nampak lutut nampak pusat..
Ada ke dalam Quran membenarkan pakai seluar pendek nampak lutut kalau main bola?

LAKI>Kau pempuan apa kau tau..(dah malu)


Eh2..boleh plak laki ni cakap camtu kat aku..Dah la marah aku camtu..Bukan sengaja..
Hang lagi teruk sebab SENGAJA PAKAI SELUAR PENDEK atas alasan BERSUKAN..
Kasi ayat quran/hadis yang membenarkan laki pakai seluar pendek nampak LUTUT baru aku diam..
Laki ni hanya nampak aurat pempuan tapi tak sedar diri sendiri punn punya aurat tersendiri..
AURAT LELAKI> AURAT DARI PUSAT HINGGA LUTUT..
Xder maknenyer nak main futsal/bola sepak pakai seluar nampak lutut/peha..

AURAT PEMPUAN>Semua kecuali MUKA dan TAPAK TANGAN..
Ini maknernyer KAKI kena PAKAI STOKIN..
Pakaian tak KETAT..=)


Aku punn ada buat silap..Benda ni juga untuk ingatkan diri sendiri dan orang lain dan terutamanya pada LAKI yang fikir die tu TIADA AURAT..


p/s>Sorry xsempat nk balas jejak korang or balas comment..Final exam start besok 11/10/11..Tak leyh lelama layan blog ni..Nanti kompem leka..sempat ping entry je..
Sorry..BUKAN SOMBONG ye=)

Dah Baca? Like dan Comment la =)

6 Kata-Kata Pujangga:

aiman fanboy k-pop said...

huuhuuhuu..tak malu betul kan llki tuh?
macam ketam mengajar anknya berjalan betul,tapi,diri sendiri pon tak betul..^^

fiQ'Ra said...

laki, prempuan semua ada aurat :)

Razil Tahir said...

i've been thinking the same thing...
wanita tak pakai tudung @ baju ketat @ pakai legging ramai yg mencela...
lelaki seramai2 yg pakai seluar pendek tayang bulu peha xde sape pulak yg komplen...
musykil2... :(

- abdul hadi abdul muti - said...

sama-samalah kita ingat mengingati

Nana Eddy said...

Betul2!! Macam lupe yang diorg juga kena jaga aurat...

phsycodelic said...

McD for FREE

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
SEGALA YANG ADA DI DALAM BLOG INI MILIK FARHANAH ADZLAN KECUALI DINYATAKAN @ 2010-2015