Nasi Goreng Campak-Campak

Bismillahirrahmanirrahim :)

TERJAH SINI sebelum baca :)

Bila perut dah lapar, demi nak isi perut ni sanggup nak masak tengah malam ke pagi bute sekalipun. Nasi goreng ni masak dalam pukul 12 malam lebih camtu heee. Tu laa sebab aku makin 'membesar' dengan baik=P


Kenapa aku namakan dia nasi goreng campak2?
Sebab aku campak je segala apa yang ada dalam peti ais kat dapur yang boleh dicampak dalam kuali. Selagi aku boleh campak aku campak hahaha.


Apa yang aku campakkan dalam kuali?
Bawang putih, bawang merah,bawang besar,cili kisar,nuget tempura ayamas,telur,carrot,kubis,cili api,papadom yg dipecah2kan,kicap,sos cili,sos tomato,garam,kiub ayam and nasi laa of coz.
Rasanya macam ada jee lagi aku letak tapi lupa pulak dahh.

Tapi kali ni walau aku mencampak tanpa memikir lebih ke kurang sedap pulak dah. Bukan nak puji diri sendiri. my brother said like that. hee.
Tak macam kek batik haritu. Aku campak2 last2 aku yang nak campak kek tu dalam tong sampah. ciss!

-Video Tahun Baru Cina yang penuh mesej-


NOTA KAT BAWAH: Selalu mak2 kita cakap 'alaa campak2 jee tu' Bila aku try campak2 kat lauk tak pulak jadinyer.huhu.


Dah Baca? Like dan Comment la =)

15 Kata-Kata Pujangga:

Unknown said...

Wah...Banyaknya campuran nasi goreng campak2 bah ^_^

P/S: Selamat berkenalan...Wilma dah jadi follower # 2911 ya ^_^

Chot said...

campak pun campak laa...janji sodap.hehe

Maria Firdz said...

biasa yg cmpak2 tu yg sedap...

selamat bercuti.. :)

puteri kasih said...

biasanya bila main campak-campak..makin bertambah sedap :)

Unknown said...

comel je name nasi grg ni...nsi grg campak-campak..haha.. :)

Cik Kay Jue said...

yang penting menjadi... biar la campak2 pun... kan? :)

cydayf said...

wahhh... banyaknya yang di campak.. nasib okeykan.. well, nanti buat lagi kek batik eh, improve sikit je lagi tu.. :)

cydayf said...

wahhh... banyaknya yang di campak.. nasib okeykan.. well, nanti buat lagi kek batik eh, improve sikit je lagi tu.. :)

Unknown said...

hehehe..tergelak baca tajuk entri..

sama juga main campak2 saja janji sedap dan boleh mekan kan..hehe

Nyamuk Terbang said...

kiter pun suka jugak buat campak2 janji boleh makan

nadhirah. said...

haha! sedapnya! campak2 ja kan..

Unknown said...

Timr dah lapar..semua sedap..hehehe

Unknown said...

dah lama x makan nasi goreng :P

FarhanahAdzlan said...

@Cik Syidatu lahh nasib okey :) yup insyaAllah aakan diimprovekan hehe

@MaMa Rey tergelak?hehe. yeah janji boleh makan ^^

@Ayie Abas pergi jee laaa makan =P heee

aindzaya said...

yang campak2 nie la yang sedap adik oi..huhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
SEGALA YANG ADA DI DALAM BLOG INI MILIK FARHANAH ADZLAN KECUALI DINYATAKAN @ 2010-2015