Beza Pelajar Melayu & Pelajar Cina~

Pada suatu hari..Dah setengah jam cikgu tak masuk kelas~

Aku>Weyh jom belajar..Bosan ni~
Kawan(melayu)>Ala~exam lambat lagi an?Ape asyik belajar je ni..Lagilah bosan~

So aku pun duduk la tempat aku sambil termenung ingat kenangan lalu..Ye la kan dah tak de siapa nak belajar dengan aku an~Tiba2 kawan aku yang berbangsa cina pun tegur la aku~

Kawan(cina)>Farhanah!Apa termenung2 ni..Buatlahh latihan add math..Nanti baru markah exam boleh bertambah baik..Tak paham tanya saya ye?

Tak semua la pelajar melayu camtu..Tapi kebanyakannya begitu..Kadang2 aku malu dengan diri sendiri yang asyik termenung dari belajar dan malu dengan kawan(cina) aku tu..hahaha~


Dari sini la aku paham kenapa la orang cina lagi pandai dari orang melayu~



p/s>Sape nak tau cerita PMR aku tahun lepas?KLIK SINI dan KLIK SINI ye=)
Takut nak form 5 tahun depan~


Dah Baca? Like dan Comment la =)

8 Kata-Kata Pujangga:

Sharifah Salwa Mohd Jafri said...

same lahh kite . takut nie , tibe-2 je dah nak form5

Adah Rabiah Seybre said...

hai...awk di tag di blog sya..

Dyla Zaman Blogshop said...

Betul tu.. sebab tu orang kaya kat malaysia ni banyak org cina.. dorang ni bersungguh2 buat sesuatu.. :)

riffzam said...

hmm.biasalah.maaf jika salah tapi bg aku, org kita ni (Melayu) lebih suka bersenang lenang skrg tanpa fikir impak masa hadapan.tak kira masa study mahupun dlm kehidupan. tapi pendapat aku ni bkn merujuk kpd semua tapi segelintir yg masa bersikap mcm tu.dan aku rasa, kalau nak belajar matematik, belajarlah dgn kwn-kwn bangsa Cina.dan tak salah pula utk kita utk bagi ilmu BM kat mrk. :) sama-sama kongsi ilmu. :)

[PCL] said...

dorang tu azam tinggi usaha kuat, kita ni berangan tinggi, usaha...entahlah..memang betul tak semuanya cmtu...yg mana baik kita jadikan contoh.

fathiyyahISMAIL said...

betul2. budak cina memang rjin. sebab tu diorang pandai.

btw, sy pun SPM next year. jom kita berusaha! goodluck ye ^^

zatiey said...

huhu..budak cina mmg rajin..

Fieyqa Adelova said...

huhuhu betul gak tu. dulu masa kat sekolah pun macam tu :/

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
SEGALA YANG ADA DI DALAM BLOG INI MILIK FARHANAH ADZLAN KECUALI DINYATAKAN @ 2010-2015