Kenapa Kena Pakai Tudung Bawah Dada?

Sambungan Tajuk..Kenapa Kena Pakai Tudung
Sehingga Bawah Dada..???
Allah telah menjelaskannya dalam surah An-Nur ayat 31:
............. pandangannya, dan memelihara kemaluannya dan janganlah mereka menampakkan perhiasannya kecuali yang (biasa) nampak daripadanya. Dan hendaklah mereka menutupkan kain kerudung ke dadanya dan janganlah menampakkan perhiasannya?"

Ini adalah perintah dari Allah...
Jadi, kita sebagai hambanya MESTIlahh mematuhinya..


Ada orang tanya kenapa kena pakai tudung tudung camtu..
Tak panas ke..Buat rimas jerr...
Xde class nak pakai camtu..

Jawapan aku adalah...
OK..Anda sanggup nak terbakar dalam api NERAKA..
Ok..Teruskanla..

Adakah anda dah tidak takut pada azab Allah..
Xde klas..??
So anda punn tiada tempat di dalam syurga..

Mana lagi PANAS..??
Panas didunia or diakhirat....
Fikir2kanlah..Cari jawapan yang tepat untuk diri anda...



Dah Baca? Like dan Comment la =)

11 Kata-Kata Pujangga:

nαzihαh αnuαr ♥ said...

yessss i like this. patut share kat orang yg asyik kutuk aku bila aku pakai tudung labuh-2. lol

z3yr4 k3ch!k said...

pengisian yang interesting and betol betol betol. =)

MakweGerrard said...

nice share..=)

FarhanahAdzlan said...

@nαzihαh αnuαr ♥memang pelik..orang buat pahala punn nak diperlinya..ish2..:)

izryn halim said...

nice topic. ni la antara alasan2 kenapa ramai yg xnak labuhkan tudung. Bile disentuh soal fesyen semasa, ramai yg akan melenting lps tu

NaNaSaHiR DaTaNg KoMeN.. said...

TAHU TAKPE....

fifianggun said...

pengisian y motivate=)

Akh Sufi said...

farhanah bagus!!! haha.. teringat dulu, naik tren pakai kopiah pon da kne perli.. kalo org bukan islam ckp x per juga, bole pakai surah al kafirun.. org islam plak yg ckp,.

btw, pasal tudung labuh, walaupon sy x berkesempatan bertudung, labuh mahupon pendek, tp rasenyer kite sumer tau.. bile nak carik pasanagan mcm mane buat teman hidup, kite akan ckp, yg sopan.. tudung labuh... jd, pada sape yg bertudung labuh, teruskan SYIAR islam!! anda x kan rugi.. pasti punye jodoh nanti..

bukan sumer bertudung tutup aurat,, tp untuk tutop aurat, pakailah tudung.

Aida Borhan said...

good entry. :)

Aqeela LaEn :3 said...

insaf insaf :)

αωαи иαиσ said...

bgus ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
SEGALA YANG ADA DI DALAM BLOG INI MILIK FARHANAH ADZLAN KECUALI DINYATAKAN @ 2010-2015