Filem Strawberi Cinta | Yana Samsudin & Pierre Andre

Bismillahirrahmanirrahim :)



Last 2 days ago sempat lagi tengok wayang kali kedua dalam seminggu walaupun duit tengah pokai..hahaha=P
Masa tu keliru antara dua nak tengok Lagenda Budak Setan 2 ke Strawberry Cinta..Actually nak tengok citer English entah ape tajuk tapi malam laa plak. So last2 pilih Strawberry Cinta sebab masa yang strategik=P




Filem ini lakonan Yana Samsudin Diana Amir, Pierre Andre, Along Eyzendy, Fiffy Natasya dan Gbob Raja Lawak. Ia mengisahkan tentang Ichigo (Yana Samsudin) dari Jepun datang ke Malaysia untuk mencari ibunya yang telah hilang sewaktu kecil. Pada masa itulah Ichigo bertemu dengan Hakimie (Pierre Andre) seorang pemandu pelancong.

Itujelahh sinopsis yang dapat aku cerita. Sebab tu je point utama filem ni tapi dalam masa yang sama ada juga mengingatkan kita tentang Agama.


But aku rasa tidak berbaloi RM 14 duit tiket untuk filem ni. Benda yang dapat menahan aku supaya tidak keluar panggung awal adalah disebabkan lakonan Yana Samsudin sebagai Gadis Jepun yang sangat cute dan comel. 
Seriusly I told you..hahaha:)


Ada lagi satu yang aku suka tengok iaitu Diana Amir. Walaupun dipandang, ditenung, dilihat berkali2 but still tak jemu dipandang dan sedap mata memandang :)


Adakah aku telah rugi kerana tidak memilih Lagenda Budak Setan 2? Ke dua2 filem ni memey bosan?


Dah Baca? Like dan Comment la =)

6 Kata-Kata Pujangga:

Amirah. said...

omg bestnyaaa! nak tengok citer ni ntah bila boleh tengok -.- hahaha strawberi cinta the best! ngeee

Unknown said...

Macam menarik!!! Kalau ada mase nanti macam nak tengok la.... Suka Yana Shamsudin berlakon...

Kalau senang, Datang La Menjenguk ke Blog Saya!!!

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Kumbang Jingga said...

bg aku filem melayu memang tak sanggup tgk wayang..rugi2...espcially filem david teoh

N i e Z a said...

dah lama tak gi panggung tgk wayang..slu nye saya download jer citer2..
teringin gak nak gi panggung tgk ape2 citer..tp x berkesempatan lg...

FarhanahAdzlan said...

@Princess Syazliyana download je rugi tngok kat wayang..hahaha

@AZRUL AZMI yg bestnye cuma yana samsudin je yg lain tak best..hahaha..

@Kumbang Jingga yeah..ekceli nak download je tp citer tu je waktu yg sesuai nak tngok kat wyang ketika itu..

@N i e Z asya pon slalu download je..xyah kat panggung jimat duit..hahaha :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
SEGALA YANG ADA DI DALAM BLOG INI MILIK FARHANAH ADZLAN KECUALI DINYATAKAN @ 2010-2015