SPM Kisahku#14 Best Giler Jadi Pengawas PS!


Sebelum baca TEKAN SINI untuk mengetahui Berita Baik =)

Bila difikir2kan balik aku memang beruntung dapat jadi Pengawas PS kat sekolah aku tidak kira di SAMSMEL atau SMKJR..Kedua2nya ada benefit tersendiri..
Tetapi aku rasa aku amat bersyukur sebab tak menerima tawaran menjadi Pengawas Sekolah pada awal tahun lepas..Sebab ape?


Seriusly sepanjang jadi Pengawas PS banyak benda baru yang aku dapat espiciaally kat SMKJR ni..Antaranya ialah memimpin orang lain untuk jadi lebih baik,berdisiplin dan lain2..Memang diakui oleh kebanyakan warga sekolah aku Pengawas PS adalah lebih baik dari Pengawas Sekolah#angkatkening10kalihahaha#
Tapi tu maybe dapat kat semua badan pengawas kan?


Then yang lain pulak pelajar seawal Tingkatan 2 dan saya Tingkatan 5 dapat belajar dan dah tau bagaimana nak handle sesuatu event dari A-Z tanpa perlu membebankan guru..Kitaorang cuma perlu bentang kat cikgu sahaja apa yang kami cadangkan dan cikgu luluskan..
Dan sekarang perkara yang aku paling tak percaya ialah kitaorang berjaya menghabiskan Minggu Membaca Peringkat Sekolah dan ketika itu cikgu kami cuti sakit selama 2Mingguu..hohohoho~
Bukan senang woo~Sepanjang 2minggu tu ada je halangan cubaan perih dan merih kitaorang nak pastikan berjalan lancar..Alhamdullilah Allah permudahkan kerja kitaorang..
Tak semua orang boleh buat camtu kan?Tapi itu semua atas bimbingan cikgu kitaorang jugak=)Aku rasa tu pengalaman yang sangat berharga yang boleh dijadikan panduan di masa depan =)

Ape2 pun tidak kira kita jadi apapun di zaman sekolah pasti setiap jawatan yang kita pegang itu ada kenangan dan memori tersendiri kan?
Semua benda ni akan dikenang bila dah habis sekolah nanti kan?huhuhu~
Takut pulak nak tinggalkan sekolah nanti lepas SPM~



Korang yang lain2 pulak ada tak yang pernah jadi Pengawas Pusat Sumber?
Kalau bukan Pengawas PS korang jadi apa time sekolah?Share2 la kenangan time korang pegang jawatan tu tidak kira pahit atau manis=)




Dah Baca? Like dan Comment la =)

3 Kata-Kata Pujangga:

Unknown said...

cik siti pernah jadi pngawas PS...hehehhe....time rehat ja mngadap buku...smpai org cakap nerd la...heheh....balas kunjungan awk....follow jgak

Nadia Elena said...

dulu akak jadi pengawas, bukan pengawas PS..

tapi rajin jugak la pi library even tak jadi pengawas PS..hahaha!! =P

FarhanahAdzlan said...

@eimah siti lebih kurang jee mcam saya =)

@Nadia Elenayeahh=)untunglahh jadi pengawas..hahaha^^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
SEGALA YANG ADA DI DALAM BLOG INI MILIK FARHANAH ADZLAN KECUALI DINYATAKAN @ 2010-2015