Pemergian Bonda Tercinta =(


Pada jam 9.15 malam semalam 17/04/2012 telah perginya seorang guru/pengetua/bonda yang disayangi oleh pelajar2 SMK JALAN REKO..

Walaupun aku baru setahun lebih kat sekolah ni..Tak tau kenapa memang sedihh sangat kepergian pengetua aku ni..Bergenang air mata aku tika membaca Yaasin disebelahnya..Hampir menitik air mata aku time
aku menciummnya buat kali terakhir..

Sebab ape aku sayang dengan arwah walau sebentar aku mengenalinya..Tak sempat nak rapat pon..
Sebab setiap kali aku balik lambat dari sekolahh kadang2 akan terjumpa dengan arwah..Beliau pasti berpesan "belajar sungguh ye sampai berjaya"..Aku suka setiap ucapan yang diberikan time perhimpunan rasmi hari Isnin..
Ia memberikan inspirasi..

Dan yang paling sebak beliau SANGAT TABAH menghadapi setiap penyakit yang datang iaitu CANCER..Mula2 Breast cancer..then Lung cancer..Then usus pulak..And cancer tu merebak walaupun ususnya telah dibuang..

Ya Allah..Betapa lamanya dia menanggung semua ni..Setelah 3 bulan lebih ni terlantar di hospital..Allah telah menjempuntya kembali..

Walaupun penyakit yang dihadapi oleh arwah sangat berat..Beliau TIDAK PERNAH tunjuk kesakitannya di depan anak muridnya..Tetap senyum setiap hari..Memberi ucapan yang bersemangat buat
anak2 muridnya..Korang boleh tengok sendiri kan senyuman arwah kat dalam gambar ni..

Aku akan ingat nyanyian beliau iaitu BURUNG KENEK2
yang penuh dengan nasihat..

Tolong sedekahkan AlFatihah buat arwah..Moga2 arwah ditempatkan ditempat orang yang beriman..Lapangkanlah kuburnya dan ampunkanlah segala dosanya..
Moga arwah tenang disana~



Dah Baca? Like dan Comment la =)

2 Kata-Kata Pujangga:

Shafiq said...

Al fatihah...

Cik Kay Jue said...

semoga rohnyer dicucuri rahmat..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
SEGALA YANG ADA DI DALAM BLOG INI MILIK FARHANAH ADZLAN KECUALI DINYATAKAN @ 2010-2015