Rendah Diri Dengan Kelemahan Diri Sendiri?

Ini kisah seorang budak yang bernama FOLAN seorang pengawas di sekolah
dan memegang jawatan yang tinggi dalam organisasi tersebut.
FULAN merupakan seorang bekas pengawas yang
dihormati di sekolah itu..

FULAN: Kenapa xdatang perjumpaan tadi..?
FOLAN: Hrmm..Sebenonyer segan la nak datang..
FULAN: Kenapa plak..??

>PENDEKKAN CITER..HEHE<

FOLAN: Folan ada banyak kelemahan..tak macam MT(ahli majlis tinggi)
yang laen..Dah la xpandai guna komputer la..bla..bla..
Cikgu punn baru marah folan..folan punn dah segan
nak jumpa cikgu lagi dah..


Nasihat aku untuk orang yang sebegitu..
Anda tidak akan memegang jawatan tertentu lebih2 lagi untuk menjadi ahli majlis tertinggi(MT) jikalau cikgu tidak yakin pada anda..

Cikgu marah..??
Cikgu marah bukan sebab cikgu benci or tak suka pada anda..
Maybe anda telah buat kesilapan..
Anggaplah cikgu marah tu sbgai motivasi untuk kita..
Menjalankan tugas dengan lebeih baik..

Banyak kelemahan..??
Jikalau anda dah sedar tentang itu..Apalagi...??
Minta tunjuk ajar dengan orang yang mahir..
Tak perlu nak malu2..
Dari anda akan terus jahil dalam hal itu..

Malu nak mita maaf ngan cikgu..??
Kita dah buat silap..Kenalah minta maaf..
Lagi2 ngan cikgu..Kalau xberkat camner..
Carilah masa sesuai untuk minta maaf..
Spt time cikgu nak balik..
Tolongla bawa kan barang2 cikgu sampai ke kereta..
Then sambil jalan tu minta maaf..

Lepastu BUKTIKAN yang cikgu pilih anda sebagai MT
tak sia-sia..
Selalulah berjumpa cikgu untuk mengetahui apa benda
yang perlu dilakukan selepas ini..
Kalau tidak dapat hadir dalam sesuatu mensyuarat..
Atas hal2 tertentu..
Bagitau cikgu awal2..
Jngan lepas dah habis mensyuarat tu baru cakap..
OR buat tak tau jerr..

DONE~Penadd bebel..hehe..



Dah Baca? Like dan Comment la =)

6 Kata-Kata Pujangga:

Mr iz said...

ye betul tu..kena ada sikap keyakinan pada diri... positif untuk kemajuan sendiri ...baru boleh... he he he... majulah untuk diri sendiri...he he he

zacky ~786~ said...

jangan.. bebel.. jangan tak bebel.. hehe

Awan Biru said...

Setuju, Setuju. Kita kenalah asah bakat kita sebab sampai bila kita nak duduk di bawah tempurungkan. Kalau orang lain percaya kepada kita, kita sendiri pun kena percayakan diri yang kita mampu buat.

ezzah said...

kena sedar setiap apa yg kita buat . sebab tu muhasabah penting sebelum tidur supaya nanti kita akan tahu apa yg dah kita buat :)

s.u.h.a said...

kena yakin pada diri sendiri. mesti cikgu dah nampak kelebihan si folan itu :)

WanFadhilah said...

confident itu penting! yeah! yakin jak! :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
SEGALA YANG ADA DI DALAM BLOG INI MILIK FARHANAH ADZLAN KECUALI DINYATAKAN @ 2010-2015