Kesihatan Diibaratkan Seperti Apa?

Teringat kata ustazah saya yang dipetik dari sebuah buku..

Kesihatan adalah nikmat yang tersembunyi, bagaikan mahkota di atas kepala orang yang sihat dan hanya dapat dilihat oleh orang yang sakit”

Faham tak..??Meh sini saya explainkan..

Kalau kita ada tangan, kita tak merasa betapa berharganya ada tangan..
Bila tangan kita dah tiada, patah atau kudung ke,
baru kita merasa betapa berharganya tangan kita.

Seperti nikmat sihat, kita tak merasa betapa beharganya kesihatan tu..
Bila kita dah sakit, Bila kita tengok orang yang sihat,
Betapa kita ruginya kita tak jaga kesihatan kita.

So, bersyukur dengan nikmat kesihatan kita..
Jangan kita merasa bongkak dengan kelebihan kita..

p/s>Tak sempat nak cakap selamat berumrah kat BUDAK ni..
Nasib baek si JUE ni dengan baek hati dah menyampaikan pesan aku..
Doakan kawan aku ni selamat pergi dan selamat balik..
Bila la agaknya aku dapat gi Mekah ni..??
Doakan la keluarga aq ada rezeki lebih untuk gi Mekah..
**Jeles ngan kawan2 yang sebaya dah gi umrah**


Vote saya diSINI..link blog saya ke54..


Dah Baca? Like dan Comment la =)

12 Kata-Kata Pujangga:

Unknown said...

Dan ingatlah kpd 5 perkara sebelum datangnya 5 perkara yg lain....thanks for sharing

FarhanahAdzlan said...

@Khairilwelcome...:)

Asyraf Arif said...

insyaAllah dapat pergi jugak nanti. Aminn ;p

anumuchan said...

Salam.bw here^^ nice blog :)
Feel free to visit me @ frommetoyou~
Ada entri baru :)

FarhanahAdzlan said...

@Asyraf Arifamin..thankyou..:)

jue eddy said...

cehh. ade name aq wokk.
HAHA. aq kan memag baik hati :)

FarhanahAdzlan said...

@jue eddytengk arr kwan saper..haha..:)

Cik SHiNJU said...

InsyaALLAH...
Semoga dapat menjejakkan kaki ke tanah suci
suatu hari nt...

NisaAdnan said...

YEYE BETOL TUU. DAH SAKIT BARU LA NAK IGT ALLAH

Fathiah Hamim said...

takpe. laen orang laen rezeki. nanti sampai masa, kita guna duet kita sindri pegi tunai umrah and haji dengan orang tua kita. :) insyaAllah.

IFA Athirah said...

sy sokong kata2x tu!!! sihat itu antra nikmat yg pling trnikmat.. http://www.geekintherainbow.blogspot.com/

terokai seni said...

pasang niat insyaallah disampaikan jua hajat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
SEGALA YANG ADA DI DALAM BLOG INI MILIK FARHANAH ADZLAN KECUALI DINYATAKAN @ 2010-2015