Berubah Dari Positive Ke Negatif?

Pada 23/3/2011 telah keluarnya keputusan SPM tahun 2010..
Maka aku pun menyaksikan pelbagai ragam dan karenah budak2 yang datang sekolah tu..*cehh..''budak2''..haha..*



Maka setelah aku memerhatikan kesemuanya..
Aku dapat membuat satu konklusi yang budak2 tu dah berubah dari segi pemakaiannya sebanyak 90%..

besarkanlah untuk lebih jelas..

Ya Allah..!!Keadaan ni memang sama dengan budak PMR tahun lepas sekolah aku...Tak kira sekolah agama atau SMK..
Semuanya sama sahaja..


Hadis daripada Abu Hurairah r.a bahawa Rasulullah s.a.w. bersabda yang bermaksud: "Ada dua golongan yang akan menjadi penghuni neraka. Aku belum pernah melihat mereka iaitu golongan yang mempunyai cemiti-cemiti bagaikan ekor lembu yang digunakan untuk memukul orang dan golongan kedua adalah para wanita yang berpakaian tetapi tetapi telanjang, berlenggang-lenggok ketika berjalan, menarik perhatian orang yang melihat mereka. Kepada mereka (sanggul/fesyen rambut) bagaikan bonggol unta yang senget. Mereka tidak akan masuk syurga dan tidak dapat mencium bau wanginya. Sesungguhnya bau wangi syurga boleh terhidu dari jarak perjalanan yang sangat jauh." (Riwayat Muslim no 3971) Dalam riwayat Imam Malik ada sambungan hadis ini iaitu: "...bau wangi syurga dapat dihidu dari jarak 500 tahun perjalanan." (Al-Muwatta', no. 1421)

Yang aku besarkan tu lah yang ingin aku menarik orang lain untuk membacanya..
Yang aku higlight kan tu..pernah aku kupaskan benda itu di entry yang sebelum ini..Click pada perkataan tersebut jika ingin membacanya..

Dai kejadian SPM tu sebenarnyer banyak benda yang kita boleh ambil sebagai pengajaran..supaya benda tu tidak berlaku pada diri kita sendiri..
Ini untuk peringatan diri sendiri dan juga saudara seIslamku..Jadikanlah Islam kita tu sebagai agama kita..Bukan sebagai budaya..

Dah Baca? Like dan Comment la =)

7 Kata-Kata Pujangga:

wanie said...

budak2 zaman sekarang...huhuhuhu

NaNaSaHiR DaTaNg KoMeN.. said...

marilah kiter berhijrah ke arah yang lebih baik..huhuhu

hafiz hafizol said...

hurm... pikir2 kanlah wahai kaum hawa...

Haz said...

btl2..
skrg dah mcm jdi trend dah pki mcm tu..

eira said...

eira stju sgt2 ngn entri ni..pljar sekolah eira pon sme..

Awan Biru said...

Baik belum tentu terbaikkan.

ABC said...

berubah ke arah kebaikan..terima kasih ^_^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
SEGALA YANG ADA DI DALAM BLOG INI MILIK FARHANAH ADZLAN KECUALI DINYATAKAN @ 2010-2015