Perut Gajah Telan Semua Benda


Makan..Makan..Makan...
Tak ingat dunia..Itulah aku...haha..
Hisan saja yer..!!

Setelah bermuhasabah diri..
Aku telah makan TERSANGAT banyak pada semalam...
Serious tak sengaja..tanpa disedari..

Dari jam 2.00pm-5.00pm

Balik dari sekolah..makan nasi yang dimasak oleh mak aku..
Disebabkan sedap..aku pun tambah la..
dua kali..hehe..

Pastu gi shopping complex...
Makan roti canai..2 keping...




Disebabkan adik aku tak habis makan mee gorengnyer..
maka aku la tukang habiskannyerr..





Then..beli chocolate waffles..


Balik rumah plak..makan Cadburry Chocettes..



Bila malam..nak buat roti bakar...
Baru terfikir..yang siang tadi dah makan banyak giler...

Orang sepatutnyer berhenti sebelum kenyang..
Aku ni plak..
Dah kenyang tiada henti nak makan...haha..





Tak tau kenapa aku makan banyak tanpa aku sedari...
Tapi yang peliknyer..aku tak rasa kenyang langsung...huhu...


Lepasni kena berwaspada nak makan..
Tu lah malas nak belajar..
*tapi perut saya masih lagi tidak seperti perut gajah ye*


So konklusinyer..
Berhenti sebelum kenyang..
kerana ia baik untuk kesihatan..
dan Allah tidak suka berlebih-lebihan...


>untuk peringatan diri sendiri dan orang lain<


Dah Baca? Like dan Comment la =)

7 Kata-Kata Pujangga:

syairahmohdanuar said...

haha.kelakar.byk gila awk makan :D

penyejuk hati said...

bnyak giler mkn..sdpnya bihun goreng tu..nyum2 (^_^)

Tulip said...

banyak nya...

*org kata kalu makan tak kenyang neh, mesti tak baca doa....

-org kata tau....saya tulis jeh..hehehehe

nazriey jusoh said...

Ingat sapa yg bg kita lapar dan ingat sapa yg bg kita kenyang.....Allah pemberi segalanya.....so fikir2kan....

Amirrah Zawani said...

makan selagi boleh makan..
tp kena beringat jugak lah kan :)

Cik Yana said...

Perut gajah tapi metabolisme tinggi takpe. Hehehe~ macam mama cik Yana cakap, makan selagi boleh makan. Nanti dah sakit, nak makan itu ini dah tak boleh da. Hehehe~

whitecappuccino said...

Banyaknyer dia makan!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
SEGALA YANG ADA DI DALAM BLOG INI MILIK FARHANAH ADZLAN KECUALI DINYATAKAN @ 2010-2015