Pabila Mulut Murai Ada Di Dalam Kelas~

Bercakap..Bercakap..Bercakap...
Adoii..!!Frust otak aku..macam nak hentak jerr kepala otak aku ni..


Dari awal cikgu mengajar sampai tamat waktu pun masih bercakap..
Yang tidak aku fahamnyer...Dah pandai sangat ke sampai dah tak nak dengar apa yang cikgu ajarkan..??


Korang SANGAT-SANGAT menganggu aq nak concentrate apa yang
cikgu sedang ajar...
Dah bagi isyarat dah yang korang tu MEMEKAK...
tapi tak paham la..plak...

Dalam sehari tu ada empat orang cikgu dah cakap yang korang tu asyik bercakap jerr...
Tapi bukan nak berhenti..tapi sambung balik la plak...

Pastu boleh plak korang cakap...
"Kitaorang dah punya fokus dah cikgu ajar tu...Tiba2 cikgu cakap kitaorang berborak plak......."

Perghh...!!Boleh plak korang cakap camtu ek..
Takkan la..cikgu tu buta..sampai tidak boleh nampak mana mulut yang sedang terbuka...
dan yang tertutup...


Walaupun korang dapat keputusan yang cemerlang semasa PMR..
Tidak semestinya akan cemerlang juga dalam SPM...
Lagi korang amik Sains Tulen...
Pikir dengan buka mulut korang tu dah boleh dapat A+ ke..??

Adakah boleh dapat A+ dengan setiap kali duduk belakang sekali
di dalam kelas dan juga di dalam makmal..??
Adakah boleh dapat A+ dengan setiap kali cikgu mengajar..korang bercakap..??
Adakah boleh dapat A+ dengan anda skip kelas tu atau pun ponteng kelas..??

RENUNG+FIKIR+HAYATI+SELAMI+FAHAMI=AMALKAN..!!!!!



Dah Baca? Like dan Comment la =)

9 Kata-Kata Pujangga:

DILLA KARIM said...

hai farhanah
i like ur blog
can u please follow my blog
i've follow ur blog too

warm regard
dilla karim

mintylipgloss.blogspot.com

say to easy=) said...

haha..senang je...sblm msk kelas srh je diorg pakai salotip soh diorg dok diam2..hehe

nazirulhazwan~ said...

haha, buat cm den, setiap kali budak bising, den yang menjerit "DIAM" mmg sume budak ssenyap la, smpi kat U den buat gitu lagi, tgh2 bising dalam dewan kuliah tu dengan selambenyer den suh diam.haha teringat2:P cube la amalkan, tp hati kene kental la, kompem kene bo0oo punyer

Pyka Rahmat said...

kalau dulu kat kelas, aku lah tukang buat bising. kawan sebelah rilek je

HARITH ISKANDAR said...

owh itu xfaham adab dalam belajar tu..sbb tu buat mcm tu..mmm

NOR AIDA said...

bagus farhana,ambik prhatian lam class ea..ni cikgu suka, jgn risau..makin kte ckp senyp diorng akn bising.. penyelesaian yer ~ kasi cdngan kat cg awk, sruh bawk cikgu disiplin mase ngajo..hehe :)

Amira Naddia said...

fuyoo...nie budak rajen nie!

DeQdEq said...

naz: hahhaa...x sangka deqdeq, naz behitu garang sekali..

sbg pelajar, kita kena hormatkan guru...tak kira la cikgu tu best ke tak....jd jgnlah bersembang dan buat bising....nmpk sgt tak hormatkan cikgu kat depan

Lizzie Yasmin said...

kalu ubat boleh bagi bisu kejap.. boleh apply kt depa....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
SEGALA YANG ADA DI DALAM BLOG INI MILIK FARHANAH ADZLAN KECUALI DINYATAKAN @ 2010-2015