Filem Ustaz Mu Tunggu Aku Datang | Ustaz Azhar Idrus

Bismillahirrahmanirrahim :)

Sebelum baca Tengok cerita terbaru DISINI :)



SINOPSIS USTAZ, MU TUNGGU AKU DATANG :)

Ustaz, Mu Tunggu Aku Datang mengisahkan seorang pemuda iaitu Dadu (Shahrol) yang tidak mempunyai hala tuju hidup. Dia sering dibuang kerja dan tidak pernah serius dalam hidup.

Tinggal serumah pula dengan Muiz (Ajak Shiro) yang turut bergantung hidup kepadanya sedangkan Dadu juga penganggur. Apatah lagi pegangan agama mereka berdua, memang terpesong dan tidak pernah solat.


Bagaikan satu sinar, suatu hari sepupu Dadu iaitu Hamzah (Along) datang bermalam di rumah sewa mereka dan kedua sahabat itu terpukul dengan perubahan baru Hamzah. Dia semakin mendalami agama dan bercerita mengenai aktivitinya sering mendengar ceramah ustaz di masjid kepada mereka.

Insiden itu terus membuka mata Dadu dan Muiz lantas sepakat untuk kembali ke pangkuan agama. Bagaimanapun, tidak semudah itu apabila dalam perjalanan untuk mendengar ceramah di masjid, mereka diduga dengan pelbagai musibah. -Sumber Sinopsis-

-Soalan lawak haha-

Filem ni ditayangkan betul2 selepas tamatnya exam STPM PENGGAL 1 iaitu pada 28 November 2013. hehe. 


Mesti ramai kann peminat UAI? Lai lai tengok filem ni reramai nanti haha Marilah kita menyokong filem tempatan ceyy Ayat poyoss gilaass..

Akhiri dengan serangkap ayat Quran :)
“.....Boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu; Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui.” ( QS. Al Baqarah: 216 ).


Movie apakah yang korang suka tengok? Meh share sikit :)


Like PAGE saya :) 


Dah Baca? Like dan Comment la =)

7 Kata-Kata Pujangga:

Athirah said...

dah tgk dh dia pnya trailer,,, mesti ramai dk tunggu kan?

Unknown said...

mesti best ;) hee

mychickenfloss said...

haha..klakalah shiro.."nak anta ke mana?" hehe.. Cerita lagenda budak hostel pun mcm best..teringat zaan duk di hostel dulu..mmg time tu kes senior membuli junior..fuh..~

Kamsiah yusoff said...

salam kenal & follow sini..

filem terbaru yg ditonton-the conjuring

Sya said...

Mula-mula masa dengar tajuk filem ni ingatkan orang buat parodi. Rupa-rupanya memang betul-betul keluar filem! Nanti kalau kesempatan nak tgk jugak ngehehe

nuyui a.k.a miss YUI said...

lau mspat leh la tgk..huhu

Unknown said...

konfem best ni..jom tengok ramai2..hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
SEGALA YANG ADA DI DALAM BLOG INI MILIK FARHANAH ADZLAN KECUALI DINYATAKAN @ 2010-2015