Exam : Be Original | Keep Calm And Study For Exam

Bismillahirrahmanirrahim :)


Trial exam STPM for SEM 1 tinggal dua paper jee lagi Isnin(30/9/2013) depan hihi. Wish me luck :)
 Ok. Sekarang kita akan berbicara tentang sesuatu yang sentiasa terjadi dalam exam? Apa dia? Semua orang mesti tau kan2?

Meniru | Bawak Jembalang/Toyol?Pontianak


Aku dok lee cakap aku ni baik bebeno. Tak pernah terpikir buat semua benda alah tu. Tapi alhamdulillah tak pernah buat pon kayy :) Tapi bagi aku bila seseorang tu dah berumur 18 tahun keatas sepatutnya boleh berfikir dengan waras sewarasnya.

Bukan bermakna yang 18 tahun boleh berbuat sebegitu =p
Kadang kita selalu cakap Lebih baik orang beritahu kita kebenaran yang pahit dan menyakitkan dari memberitahu penipuan yang menggembirakan.

Begitu juga dengan exam.

Takkan kita nak bagitau parents kita result yang palsu kan? Sanggup ke?

Biasanya kalau result aku teruk aku takyah bagitau terus hahaha.

Then ada orang cakap 'Kau dah study Pandai boleh laa cakap macamtu' 'Kitaorang nak elakkan markah 0 je'

Bagiku kita ni dahh besarr. Orang yang cakap sebegitu seperti menunjukkan ketidakpandaian sendiri. Masa sekolah menengah bolehlaa jugak cakap camtu. 

Aku ni dokk leehh pandai sangat. Tapi aku tak pernah tak study LANGSUNGG sampai boleh dapat 0.

Apa2 yang kita buat satu bendaa jee yang kena pikir dulu 'Adakah parents kita happy dengan apa yang kita lakukan?'
Takpun pikir 'aku suka ke kalau anak aku buat camni?'

Tawakal hadir selepas kita berusaha. Bukannya tidak berusaha then tawakal.



Apa pendapat korang tentang Tak sempat study yang menyebabkan markah seseorang itu SIFAR?



Dah Baca? Like dan Comment la =)

3 Kata-Kata Pujangga:

EkaTikah said...

goodluck dik. hehe. be original, jngn tiru2. ^^

ain soofiyah said...

pray for me.. my SPM..;)

ainil fazieda said...

good luck dik ^^ xberkat klw meniru ney . xmo3 !!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
SEGALA YANG ADA DI DALAM BLOG INI MILIK FARHANAH ADZLAN KECUALI DINYATAKAN @ 2010-2015