Bagaimana Hendak Mata Jelas Dan Tubuh Langsing??

Tengok gambar kat atas tu..terliur tak..??terliur beb tengok..
Harini aq nk bercerita pasal tembikai..dah lama xupdate kan..last masa 1/1/2011..haha

Tembikai ni berasal dari Afrika Selatan yang kini ditanam di kesemua nagar beriklim tropika atau sederhana.Terdapat lima jenis tembikai iaitu, Yellow Watermelon, Orangeglo, Moon And Stars, Cream Of Saskatchewan dan Melitopolski..
Huh..terbelit tangan aq menulisnya..hehe
Tembikai yang kaya dengan potasium menbantu menyimpan garam daripada meningkatkan tekanan darah tinggi selain mengurangkan risiko batu karang.
Ada kajian menunjukkan tembikai boleh menguatkan sistem imunisasi dan membantu tubuh memerangi jangkitan selain kaya dengan sumber karetonoid yang mempunyai bahan pencegah kanser.

Tembikai juga mempunyai kalori yang sangat rendah menjadikannya hidangan sempurna untuk sesiapa sahaja yang ingin menurunkan berat badan.
Gambar hiasan..

Beta karotena dalam tembikai membantu menjadikan penglihatan
terutama pada waktu malam..

So sesiapa nk melangsingkan badanya sila makan banyak tembikai..orang yang rabun cam aq pun sama..haha
Itu sahaja..Smile always..^_^



Dah Baca? Like dan Comment la =)

3 Kata-Kata Pujangga:

syafiqah :) said...

tips yg bagus tg :)

Cik Bidadari said...

serius ke? bgs...

Farhanah Adzlan said...

haha..memang bagus...so try untuk melihat hasilnya..^_^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
SEGALA YANG ADA DI DALAM BLOG INI MILIK FARHANAH ADZLAN KECUALI DINYATAKAN @ 2010-2015